piasvedin

Alla drömmer vi om lycka som om livet blivit fel

Publicerad 2011-11-19 02:51:49 i Allmänt

Centralstationen i nürnberg, hauptbanhof, hpbf, alla dessa är namet på den plats i nürnberg där dom mest konstigaste människorna du kan träffa på finns! Tro´t eller ej men jag har faktiskt en hel del jag gör om veckorna här! normlat sett så jobbar jag mellan 9-4 varje dag. Måndagar och onsdagar är mina fysik dagar ( försök till fysikdagar iaf) men tisdagar och torsdagar har jag tyska kvällskurs mellan 6-9 på kvällen.

Och det är då jag får den heliga äran att träffa på alla dessa olika människor i hpbf. Ni förstår jag har liksom ett litet problem, Enångersbo som jag är, är man ju liksom van vid att om man får ögonkontakt så hejar man ju på folk, vare sig man känner personen eller inte.
Men nej jag hejar inte på folk jag inte känner här, men däremot råkar jag få ögonkontakt så kanske det iaf råkar bli att jag ler lite artigt åt dom i alla fall.

Men det är verkligen en grej jag måste lära mej av med, hittills har 6 olika främmlingar kommit fram och börjat prata med mej, 3 har frågat mej efter mitt nr, mail eller facebook och en har frågat om jag vid ett senar tillfälle vill ta en kaffe med honom. En av dessa har varit under 30 resten 35 och upp. Lung bara lung har varken gett nå telefon nr eller något annat och att gå och dricka kaffe med en ca 35 årig portugis är nog inget jag drömmer om precis :P

Knasigast av knasigaste av dom här alla var alkoholfria öl killen!
Alltid efter mina tyska kurser tar jag och min nyfunna equador vän Eli en bretzel i hpbf. När vi beställ och skulle gå och sätta oss kommer det en gubbe på ca 50 år och säger att jag glömt något på kassa disken, ag kollar vad han pekar på och säger att nej, pengarbörsen för unicef är inte min och att jag inte glömt den där.
vi börjar gå mot vårat bord och när vi tänker sätta oss ner virrar gubben omkring som om att han tänker sätta sig där, jag frågar honom om han ser det bordet som sitt bord, men då sa han att han unde sätta sig i bordet brevid.

Fine så vi jag och Eli börjar prata om vette tusan vad men om antagligen om nån skillnad mellan equador och sverige. Då kommer gubben igen med en burk med nån slags öl söt alkoholfri blandning och ger mej en bruk (oöppnad) och säger varsegod smaka, den är alkohol fri, jag sa nej tack men efter att tag gick jag med på att smaka på den ( jag vet hur dumt som helst). sen fråga han om jag kom från sverige eller norge, och fråga mej hur man sa god dag, men sen bestämde han sig för att låta oss äta bara om han fick veta vad guten appetit heter på svenska. Så vi fortsätter äta och i ögonvrån ser jag hur han tar upp sin mobiltelefon och börjar ta smygkort på mej! Jag sa till honom att jag verkligen inte ville vara med på kort, fast vette tusan jag om han lyckades smyg ta nått. vi skynda oss att äta upp och just när vi skulle gå kom han fram igen. han hade skrivit upp dom svenska orden på sin mobil och undra om det var rätt stavat, självklart var det ju inte det, så jag rättade till det åt honom sen små sprang jag och Eli därifrån :P


Eli :)


Nike och Natalie på resturang


Jag på resturang

Ska lägga ut lite fler bilder en dag oxå!
hare grymt!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-11-19 11:29:23

vilken fin historia! :D haha. Mer sånt vill vi höra! :D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela