piasvedin

Påskhelgen

Publicerad 2011-04-29 15:05:50 i Allmänt

Den här påskhelgen har varit grym! Det har varit jätte fint väder varje dag, mellan 20-28 grader. Det började med BBQ hos Nike på torsdagskvällen och dagen efter det åkte jag till sjön med Tagney, På kvällen var det BBq hos Mert tyvär slutade den kvällen med att jag måsta åka ifrån klockan halv tolv.. KOLIK! Det var bara å dra på sig ett par operationshandskar och operera. Klockan tre kunde jag komma i säng.

Nästa dag var det ganska mycket jobb så vi delade på oss jag gjorde allt jobb här på kliniken med Sergej och Melli och sigrun åkte ut på praxis. Sen på kvällen gick vi på nån pub här i Lauf, eller pub och pub vette tusan om man kan kalla det e! men men klockan tre skulle jag hem och ge injektion iallafall så kunde lika gärna försöka hålla mej vaken tillsdess så jag slapp sitta hemma och bara vänta. Klockan var halv tre när jag kom ut i stallet för att ge injection. Men när jag kom ut så hade hästen tagit av sig munkoppen och var helt genomblöt av svett, den hade oxå tuggat rosa fradga, tandköttet var lila och det rann snor ur näsborrarna.

Jag ringde sigrun och hon kom hit och berättade att den var i chock, vi försökte ge den några medeciner men det fanns inte så mycket att göra så tyvär fick vi akutavliva han. Tråkigt när det händer sånt här en kolikoperation kostar mellan 30 000 - 40 000 kr och sn dagen efter behöva ta bort den efter ett sånt stort ingrepp.


Dagen efter var jag som en dödslakt kan jag då lova! Drack lite kaffe så jag kunde se lite levande ut iallafall älskar att det alltid funkar, blev hur pigg som helst! En till två timmar iaf.. Sen blev det sjön där jag lyckades somna lite. På kvällen åkte vi till Nike och spelade fifa eller jag somade i hans soffa vid klockan elva :P skönt som tusan!

Och jag har faktiskt lyckats blivit riktigt brun n i helgen hoppas på fint väder nu till helgen som kommer oxå! har vi lite att göra på jobbet ska vi försöka komma iväg till Nürnbergs zoo! Det vore grymt! Kommer kännas som att man är tillbaka i skolan igen! :)

Men nu lite bilder :)


Innan helgen fick vi in en ormvråk som blivit överkörd till kliniken!
Tyvär var vingen så pass bruten att benet stack ut så det var inte så mycket vi kunde göra förutom avlivning.






Natalie och jag inför spolnig av Amon en häst vi har inne för att han har var i kinden...
Inte det trevligaste att ha i håret e!


Ett brutet griffelben före operation...


under Operationen





griffelben


Sigrun och chef


Färdig opererat! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela